Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

BSB Advies - Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
BSB Advies - Harm Janssen - vierkant

Harm Janssen

Sterke affiniteit met grond, water en wegenbouw en werkt meestal op de thema’s bodem, milieu en infrastructuur & mobiliteit.

De komende jaren zullen naar verwachting de aantallen reizigers en goederen op het spoor met 30 tot 40 procent toenemen. Om deze groei mogelijk te maken worden maatregelen genomen in het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS).

De komende jaren wordt het spoor tussen o.a. Utrecht en Eindhoven aangepast. Per saldo gaan er meer treinen rijden. Zo komt er tussen ’s-Hertogenbosch en Vught een vierde spoor bij met vrije kruising in Vught en wordt het spoor in Vught deels verdiept aangelegd. Dit komt de leefbaarheid en de veiligheid op en rond het spoor ten goede.

Overwegen verdwijnen waardoor er geen wachttijd is en de hinder van de treinen minder wordt. BSB heeft namens de Provincie Noord-Brabant gewerkt aan de Bestuursovereenkomst met het Ministerie van I&W en de gemeente Vught. Op 8 juni 2021 is de overeenkomst gepubliceerd in de Staatscourant. Ook heeft BSB namens de Provincie Noord-Brabant gewerkt aan de opdracht (via een subsidiebeschikking) aan ProRail voor de uitvoering van het project.

waarmee kunnen we u helpen?

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Er zijn Servicevoorwaarden van toepassing.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bezoekadres

Volg BSB Advies ook op: